FAQ

Bestellen
 
1. Hoe kan ik een product zoeken?
Binnen de webwinkel vindt u boven in het midden de functionaliteit "Zoeken". Hier kunt u een zoekterm
invullen om te zoeken in ons assortiment.
 
2. Hoe kan ik een product bestellen?
U kunt een product bestellen door bij de informatiepagina van het product te klikken op de button "In
winkelwagen". Het artikel wordt dan in uw winkelwagen geplaatst. U kunt daarna doorgaan met winkelen
door op de knop [ ] te klikken of u kunt de producten in de winkelmand afrekenen. Dit doet u door op
"Afrekenen" te klikken.
 
3. Hoe weet ik welke producten in mijn winkelwagen liggen?
Rechtsboven in uw scherm vindt u een overzicht van het aantal producten in uw winkelwagen en de
kosten van de producten voor abonnees en voor lezers. Als u klikt op "Winkelwagen" gaat u direct
naar de inhoud van uw winkelwagen.
 
4. Ik wil een wijziging doorvoeren in de winkelwagen, hoe doe ik dit?
U kunt wijzigingen doorvoeren binnen de winkelmand. U kunt een product uit de winkelwagen verwijderen
door een vinkje te plaatsen in de kolom verwijderen achter dit product. Daarna klikt u op "Update".
Het product wordt verwijderd uit de winkelwagen. U kunt het aantal stuks van een product wijzigen in
de kolom "Aantal". Als u daarna op "Update" klikt, worden de juiste prijzen getoond.
 
5. Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?
Als u online een bestelling plaatst en uw e-mailadres heeft doorgegeven, ontvangt u direct een
orderbevestiging via e-mail. Hierin vindt u een overzicht van uw bestelling.
 
6. Kan iemand op mijn naam een bestelling plaatsen?
Binnen de webwinkel doen wij er alles aan om misbruik van gegevens te voorkomen. De aangeboden
betaalmethoden en de registratiemodule minimaliseren het risico van misbruik van gegevens. Als u
problemen ondervindt, belt of mailt u dan direct met ons. Wij zoeken dan samen met u naar een
oplossing.
 
7a. Tot wanneer kan ik een bestelling plaatsen?
Graphics kunnen tot 2 weken voor het evenement besteld worden. Extra standbouwmaterialen kunnen tot 1
week voor de eerste opbouw dag worden besteld. Meubilair kan tot 2 dagen voor opening beurs worden
besteld. 
 
7b. Hoe zit het met nabestellingen?
Het plaatsen van nabestellingen tijdens de beurs of de opbouw van de stand is vaak nog mogelijk. Last
minute bestellingen zullen we in overleg met onze leveranciers proberen z.s.m. uit te leveren.
 
8. Mag ik wijzigingen aanbrengen in de gehuurde materialen?
Het is niet toegestaan om wijzigingen, zoals bijvoorbeeld boren en timmeren, aan te brengen aan de
stand materialen.Plakband mag worden gebruikt maar dient na afloop zelf door u te worden verwijderd
zonder daarmee de materialen te beschadigen. Schade die wordt toegebracht zal in rekening worden
gebracht.
 
9. Mag ik boren en timmeren in de wanden?
Nee, u mag niet boren en timmeren in de wanden. Zie het antwoord bij vraag 8.
 
10. Wat zijn de standaard maten van de wanden die gebruikt worden?
Dit is per project verschillend. Onder downloads kunt u een technische tekening met specificaties
vinden.
 
11. Wat is de kleur van de wanden?
Normaal zijn de wanden wit. Het komt voor dat er andere kleuren gebruikt worden. Onder downloads kunt
u een technische tekening met alle specificaties vinden.
 
12. Hoeveel spots zijn er bij mijn stand inbegrepen?
Dit is per project verschillend. Specifieke informatie kunt u downloaden of vinden bij de informatie
die u door de beursorganisatie bij uw aanmelding is verstrekt.
 
13. Is elektra (stroomtoevoer en consumptie) inbegrepen bij mijn stand of moet ik dit zelf
aanvragen?
Dit is per project verschillend. Specifieke informatie kunt u downloaden of vinden bij de informatie
die u door de beursorganisatie bij uw aanmelding is verstrekt. 
 
14. Hoe kan ik elektra aanvragen voor mijn stand?
In de webshop kunt u (extra) elektra bestellen. Ook is het mogelijk om een verlengkabel of extra
stopcontacten bij te bestellen. Wanneer uit Nederland komt is het wellicht handig om zelf een
stekkerdoos mee te nemen.
 
15. Hoe hoog is de fries lijst?
De fries lijst is 30 cm hoog (effectief 27 centimeter)
 
16. Hoe kan ik de tekst voor de fries lijst aanleveren?
Dit is per project verschillend. Specifieke informatie kunt u downloaden of vinden bij de informatie
die u door de beursorganisatie bij uw aanmelding is verstrekt. Wanneer u de friestekst in de
webshop besteld gebruiken we de bedrijfsnaam waar u mee heeft ingelogd. Stuur alstublieft een mail
met de juiste naam naar: <a href="mailto:webshop@fairboost.nl">webshop@fairboost.nl</a> wanneer dit
niet juist is!
 
17. Waar kan ik logo’s, banners etc. bestellen?
Zie de webshop voor de mogelijkheden die wij aanbieden.
 
18. Wat gebeurt er als producten niet meer op voorraad blijken te zijn?
Dan zullen wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen en in overleg een alternatief bepalen.
 
19. Wanneer worden de bestellingen bezorgd?&nbsp;
Bestellingen worden tijdens de opbouw van de stand geleverd.
Wijzigingen
 
20. Kan ik een bestelling wijzigen?
Tot 14 dagen voor aflevering bij de stand is het mogelijk om uw bestelling van meubilair te wijzigen.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen. Voor nabestellingen, zie het antwoord bij vraag 7B, en voor
annuleringen zie het antwoord bij vraag 21.
 
21. Kan ik een bestelling annuleren?
Bestelde artikelen, uitgezonderd artikelen die speciaal voor u op maat zijn gemaakt, kunnen tot 30
dagen voor aflevering bij de stand worden geannuleerd. Geschiedt de annulering binnen 30 dagen
voor aflevering bij de stand, dan krijgt u uw volledige aankoopbedrag terug maar er kunnen
administratiekosten in rekening worden gebracht ter hoogte van maximaal €45,-. Dit geldt niet voor
reeds gefabriceerde Graphics. Bij een annulering na aflevering van de producten zal 100% van de
prijs in rekening worden gebracht.
Betalen
 
22. Wanneer ontvang ik de factuur?
Na betaling per creditcard en voltooiing van uw bestelling, ontvangt u per omgaande een factuur en
opdrachtbevestiging op het door u opgegeven e-mail adres retour.
 
23. Wanneer dient de factuur te worden betaald?
Bestelde artikelen worden vooraf per creditcard betaald. In dien betaling via bankoverschrijving
dient te geschieden zullen er meerkosten in rekening worden gebracht.
 
24a. Op welke manieren kan ik betalen?
U kunt binnen de webwinkel op drie manieren betalen: via iDEAL, via creditcard of via
vooruitbetaling.
 
24b. Wat is iDEAL?
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem
dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van
iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u
gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, Fortis, Postbank, Rabobank of SNS Bank dan kunt u direct
met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internet betaalomgeving van
uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.
 
25. Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Dit is afhankelijk van uw bank.
 
26. Ik heb een betaling gedaan. Hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?
U ontvangt direct een bevestiging per e-mail zodra de betaling is verwerkt op het door u opgegeven
email adres.
 
27. Ons bedrijf is gevestigd in het buitenland. Hoe zit het met de btw?
Indien u materialen huurt, dan brengen wij u op de factuur geen btw in rekening. Mocht u binnen de EU
zijn gevestigd, dan hebben wij een geldig btw-nummer van u nodig. Dit geldt niet ingeval u buiten de
EU bent gevestigd. Bij de verkoop van materialen zal de toepassing van de btw afhankelijk zijn van
de precieze situatie.
 
28. Ik heb artikelen geannuleerd, hoe lang duurt het voordat ik mijn geld teruggestort krijg?
Dit kan tot 4 weken duren.
Graphics
 
29. Ik heb Graphics besteld, waar moet ik mijn decoratie/Artwork naar toe sturen?
U kunt dit sturen naar <a href="mailto:webshop@fairboost.nl">webshop@fairboost.nl</a>
 
30. Aan welke specificaties moet decoratie voldoen m.b.t. afmeting en kwaliteit?
De afmeting is afhankelijk van het formaat van de Graphics, de kwaliteit moet minstens voldoen aan 72
dpi. Zie ook de map Downloads in de Webshop.
Klachten en service
 
31. Ik heb een vraag, waar kan ik mijn vraag stellen?
Stel u vraag op: <a href="mailto:webshop@fairboost.nl">webshop@fairboost.nl</a>. We streven er naar
om u binnen 48 uur antwoord te geven.
 
32. Ik heb een klacht, waar kan ik met mijn klacht terecht?
Wij vinden het vervelend dat er iets niet naar wens is, bij voorbaat excuses voor uw ongemak. Stuurt
u alstublieft u klacht naar: webshop@fairboost.nl
Wij bevestigen de ontvangst van uw klacht binnen 48 uur.
 
Voorwaarden
  • Het aanbrengen van veranderingen aan de gehuurde materialen is niet toegestaan.
  • Bij ernstige beschadigingen en vermissingen aan de gehuurde producten zullen de kosten op basis
  • van de nieuwwaarde worden berekend.